Thursday, December 03, 2009

Beauty Asks For A Rose

[to the Saviour of all saviours]

only bring me the Rose of all roses

clouded pink in winter's storms
the Artic rose no one can comprehend

or reconfigure

the high serene silver

rose confounding moonlight
recovered by kings in flight

from their lost kingdoms

the one that is mirrored in

the starry triptych
whenever I close my eyes

only bring me the cardinal Rose, the rose of

hidden music, scrolled and scrolled the

wounded Rose

the silence of petals streaming

the heart within the heart within the heart

mary angela douglas 3 december 2009





La Belleza Pide Una Rosa

[al Salvador de todos los salvadores]



sólo me trae la rosa de todas las rosas

rosa empañado por las tormentas de invierno

la rosa del Ártico que nadie puede comprender
o reconfigurar
la plata sereno alta
se levantó la luna de confusión
recuperado por los reyes en vuelo
de sus reinos perdidos
el que se refleja en
el tríptico de estrellas
cada vez que cierro mis ojos
sólo me trae la rosa cardenal, la rosa de
música oculta, para desplazar y desplazar la
Rosa herida
el silencio de los pétalos que ondeaban

el corazón dentro del corazón dentro del corazón

mary angela douglas 3 december 2009